Czy warto prowadzić bloga firmowego?

Niektóre firmy posiadają takie blogi, inne raczej nie widzą w tym potencjału i w ogóle nie klasyfikują tego jako jednej z form reklamy. Tymczasem, prowadzenie firmowego bloga może przynieść nam wiele korzyści, nawet jeśli początkowo jego audytorium będzie niewielkie. Warto jednak zaznaczyć, że kreowanie takiego bloga wymaga czasu, systematyczności i ogromnego zaangażowania- zarówno w podejmowanie dialogu z odbiorcami jak i w promocje tworzonych treści. Od czego w ogóle zacząć i czy taka reklama firmy w internecie będzie dla nas opłacalna?

O większej ilości zalet prowadzenia bloga przeczytasz na https://brandbay.pl/blog/prowadzenie-bloga-firmowego/

Tworzenie bloga- w jaki sposób można to zrobić?

Bloga można umieścić w bardzo prosty sposób w subdomenie witryny. Wówczas będzie on posiadał adres url niemalże identyczny jak strona firmowa, tylko, że dodatkowo pojawi się tam słowo „blog”. Wówczas stanowi on niejako osobną stronę, na której najlepiej zdecydować się na szablon typowo blogowy, gdzie już na stronie głównej widoczne są wszelkie najnowsze treści. Oczywiście, możemy zadecydować, czy stworzymy taki szablon od podstaw, czy skorzystamy z gotowych rozwiązań. Jedną z popularnych strategii jest prowadzenie bloga na przykład na darmowych silniku typu WordPress. Jeśli jednak się na to zdecydujemy- zainwestujmy w oryginalną grafikę, która pozwoli na to, aby finalnie strona wyróżniała się spośród innych. W końcu, musimy mieć na uwadze, że blog może zyskać naprawdę sporą popularność i będzie oceniany także przez pryzmat swojej estetyki, co wpłynie bezpośrednio na wizerunek firmy.

Przygotowywanie treści

Oczywiste jest to, że takiego bloga tworzy się do celów marketingowych. Jeśli jednak będzie to strona z samymi treściami promocyjnymi- najprawdopodobniej nikt nie będzie chciał jej czytać, gdyż użytkownicy są znudzeni ogromną ilością reklam, które atakują ich z każdej strony- w sieci, radiu, telewizji. Dlatego też blog jest miejscem, gdzie publikowane treści powinny być przydatne, najlepiej dotyczące branży, w której działa firma. Mogą przyjąć formę poradnikową, a tym samym być wartościowe i użyteczne. Powinniśmy też zwrócić uwagę na fakt, że firma, która umiejętnie daje rady od razu jest postrzegana jako ekspert, ktoś „kto zna się na rzeczy”, co pozytywnie wpływa na jej wizerunek. Jeśli porady i wskazówki są przydatne, od razu ma się ochotę sprawdzić także produkty, jakie firma oferuje, gdyż skoro są wytwarzane przez kogoś kto ma specjalistyczną wiedzę- za pewne sprawdzą się w praktyce.

Blog powinien być pisany językiem prostym i na pewno znacznie mniej formalnym niż strona internetowa. Dobrze, aby w komentarzach toczyła się jakaś dyskusja- tym samym firma może nawiązać bezpośredni kontakt ze swoimi odbiorcami.

Gdzie można promować bloga?

Jeśli już taka strona powstanie- trzeba o niej wspomnieć gdzie tylko się da. Można to zrobić poprzez pozycjonowanie poszczególnych artykułów poradnikowych- użytkownicy poszukujący jakichś wskazówek trafią wówczas bezpośrednio na stronę interesującego ich artykułu. Blog można też z powodzeniem promować w mediach społecznościowych.